BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 14, 2010

LELAKI~

dulu2 aku pnh laa menulis.nk berbincang pasal mende2 terkini kat blog beramai nih.tapi x tersmpai ajat.skang aku ad topik bes.ak nih mals sket nk mmbebel pjg lebar x nentu.so,jom kite straight forward kpd tjok pada mlm yg indah ini.LELAKI.yeah~


ak ad beli satu mjalah nih.POP namenye.2 taon yg lalu.ak rase tu laa majalh paling bes spjg hmpir 18 taon aku idop di bumi Tuhan nih.sbb informasi2 nye mmg sgt terkini dan temporari.bes abes.ak beli yg edisi fes je.2 taon aku merantau carik edisi seterusnye.x jumpe2.mgkn bkn rejeki.oklaa.da bebel lak.jom masok topik.yeah2.bes nih.


LELAKI~

nih bukan ak nk ckp pasal sape lagi hebat btwn laki pompuan ke,,sape ego ke,,amende2 laa yg x bes dan streotype tuh..ak nk bawakan topic PRETTY MEN,METROSEXUAL MEN AND NARCISSUS..yes...itu dye..


NARCISSUS nih act sikap keterlaluan yg ade pade lelaki dalam mengagumi diri mereka.kirenye dyorg nih cam gile2 jage penmpilan..inside out dyorg tk care..dyorg x de laa cam perfectionist even though sifat mereka hampir2 same..dyorg nk klihatan segak dri sume segi..dan jenis yg ske tgk cermin ntok pastikan penampilan dyorg mantain in high level class..ces..ngalahkan saye pule..

lelaki narcissus nih hampir2 same ngn metrosexual guy..act aku pon kuwang jlas ape beza
mereka..coz aku bkn llki..tp yg pastinye kedue2 spesies nih mmg sentiase mnjaga kecantikan.metrosexual guys nih bnyk branches nye.mcm2 jnis ader.ad yg BISEX,HOMOSEX and STRAIGHT..and metrosexual nih da semacam jadi trend idop..trend yg semakin menular dlm klgn kaum lelaki pada mse inih...wohooo~


Kenapa lelaki memilih ntok jadi metrosexual??

one of the main reason is sbub ramai golongan wanita skrg skekan laki sebegini..s
bub laki metrosexual nih is so concerned about their hygiene and health.scr zahiriahnye,ramai wanita yg mahukan laki yg caring, protective and so on..(bru ah macho ye x?) tp,skg mende2 tuh da x maen daa la babe..coz pompuan skg da INDEPENDENT and FINANCIAL FREE!yeah!u go girls!hahaaa~
di samping karakter2 lelaki yg tipikal,most women cenderung ntok pilih laki yg sopan,kemas,dan berpersonaliti..(yes,aku pon ske laki ini mcm) and that is wut metrosexual guys are about...


Kajian yg dijalankan di ngra2 maju menunjokkan kebanyakan lelaki memilih ntok menjadi metrosexual kerana untok meraih FAVOURITISM atau menampil pandangan majikan,teman,dan rakan2..


Di china,golongan ini (PRETTY MAN) di panggil AIMEI NANREN (lelaki
jelita)...kat korea lak mrk digelar KKOTMINAM (lelaki bunga)...so far kat malaysia nih dyorg xde pape gi gelaran..anyone has the idea of wut suitable name should be gven 4 dis species??hhuhhu~


x dinafikan,aku juge memendam rase yg mendalam pade laki2 sebegin..frankly,aku slalu jeles ngn dyorg sbub dyorg gi cun dri aku..da ah laki....lagi cun lak tuh..sape x tergugat..ahahaa..walo pepon aku ttp bersyukor..dan ak slalu laa memuji keindahan Tuhan yg satu ini bile aku melihat laki2 yg cun...mereka nih semacam Saujana Mata Memandang..sejuk jek ati nengok ..haha..series..kalo tym nga bengang2 ke..bile tgk..sejukk je ati..sejuk perut..sejuk semua!!wahahaha...hurmm~(da beghangan da nih) ..mgkin sbb tu laa anda disarankan ntok memleh pasangan yg lawa sebagai ur better-half..cet..kalo sume nak yg lwa...x kawen laa daku sampai mati...hak100x..alamak..kantoi da kuwang cun..hoho~


tapi ade sesetengah pompuan yg x ske tgk laki cun.dyorg kate cam pondan
.x maskulin langsong..(ek eleh..lu pahal..hahaa)..whuhuu...cian mereka...tp kgkadang ak rse ad btolnye juga..and in my opinion,x salah kalo nk jadik lawa camne pon,at least korang dpt bg aku cuci mate ye x??hahaaa...cume please remain kemaskulinan anda..wut counts is in the inside..kalo inside pon 'lawa' mmg x taw nak wat paa daa laaa...kne kasi repair sket laa incek abang syg..


hokeh..TAMAT~




nih nk share.. antare laki2 'kkotminam' yg aku da discover..pewiitt!balak cuuunnn ciott..saye suke anda sume!!..lebiu babeh!!do u lap me tooo??~











some metrosexuals...


>the prince<




>beck<


>takuya kimura<

1 comments:

reramai said...

nie mesti tenmod y tuis kn....
sengal!!!
x abeh2..ngan laki...